Veelgestelde vragen over het Rover-lidmaatschap


Klik op één van onderstaande vragen om het antwoord te lezen:

Wat krijg ik als Roverlid?

Als Rover-lid:
  • Levert u een bijdrage aan de strijd voor beter openbaar vervoer
  • Ontvangt u zesmaal per jaar het blad De Reiziger, digitaal of via de post.  Bekijk hier een inkijkexemplaar.
  • Ontvangt u de digitale nieuwsbrief
  • Ontvangt u gratis de spoorkaart
  • Krijgt u 50% korting op het papieren spoorboekje
  • Kunt u gebruik maken van de Rover-buitenlandservice
  • Kunt u deelnemen aan discussies op de Rover-mailinglijst
  • Ontvangt u  5 tot 10% korting op verzekeringen bij Univé, zoals een reis- en fietsverzekering
  • Krijgt u korting op tal van entreebewijzen voor een leuk dagje weg via Koopuwticket.nl
  • Krijgt u korting op diverse reizen en verzekeringen via LKGX.nl

Kan ik ieder moment van het jaar lid worden?

Het Roverlidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december. Als u later in het jaar lid wordt, ontvangt u alsnog de edities van het blad De Reiziger die eerder dat jaar zijn verschenen.

Op welke manier moet ik het lidmaatschap betalen?

Aan het einde van het jaar ontvangt u een brief met acceptgiro voor de contributie voor het komende jaar. 

Kan ik ook gespreid betalen?

Dat is mogelijk. Wij laten het aan u over in welke termijnen u betaalt, zolang het lidmaatschapsgeld aan het eind van het jaar betaald is. U kunt de diverse termijnen (bijvoorbeeld €11,25 per kwartaal) overmaken op rekening NL82 INGB 0005 9396 00, t.n.v. Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer te Amersfoort, o.v.v. termijn lidmaatschap + naam.

Kan ik ook per machtiging betalen?

Op dit moment is dat nog niet mogelijk. Mogelijk gaan wij deze optie in de toekomst wel bieden.

Heeft Rover een ANBI-status?

Rover is een door de Belasting­dienst erkende Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Het RSIN van Rover is 802367586. Neem voor vragen over giften contact op met ons (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 033-4220454).

Wanneer krijg ik toegang tot Mijn Rover?

Indien u heeft gekozen voor een lidmaatschap met blad, ontvangt u een brief of email met inloggegevens voor Mijn Rover. Hier kunt u diverse edities van De Reiziger downloaden en wijzigingen aan ons doorgeven. Leden die al eerder lid zijn geworden van Rover, ontvangen eind 2018 hun inloggegevens voor Mijn Rover. 

Hoe gaat Rover om met mijn persoonlijke gegevens?

Indien u uzelf via de website heeft aangemeld als lid, worden uw gegevens automatisch naar onze ledenadministratie verzonden. Onze ledenadministratie zal uw gegevens nooit doorgeven aan derden. Zie ook de privacyverklaring op onze website.

Hoe kan ik online De Reiziger lezen?

Als Lid met blad ontvangt u De Reiziger per post. Als Digitaal lid ontvangt u De Reiziger als pdf-bestand per mail (circa 5 MB groot). Daarnaast kunt u eerdere exemplaren van De Reiziger downloaden in Mijn Rover. De inloggegevens hiervoor ontvangt u nadat uw lidmaatschap is verwerkt.

Kan ik het blad zowel per post als digitaal ontvangen?

Ja, dat kan. U kies dat voor de optie Lid met blad om het blad per post te ontvangen. U ontvangt dan tevens van ons de inloggegevens voor Mijn Rover, waar u het blad digitaal kan downloaden.

Welke nieuwsbrieven ontvang ik?

De ledennieuwsbrief (in pdf) bevat nieuws dat alleen voor leden bestemd is. Deze nieuwsbrief verschijnt circa 6 keer per jaar. Meld u uzelf vooral ook aan voor de webnieuwsbrief, om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws op onze website. Voor beide nieuwsbrieven kunt u zich eenvoudig afmelden door op de 'afmeld'-link in de nieuwsbrief te klikken.

Hoe kan ik het lidmaatschap opzeggen?

Leden die per kalenderjaar lid zijn, vragen wij uiterlijk 1 november op te zeggen bij de ledenservice. Dit kan per post, per email of telefonisch.

Adresgegevens:

Reizigersvereniging Rover
T.a.v. ledenservice
Postbus 2132
3800 CC Amersfoort

Tel. 033 - 422 04 54
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Leden die een lidmaatschap met digitaal blad hebben (geldig 365 dagen vanaf betaling), krijgen automatisch een verzoek tot verlenging van onze website. Betaalt u dit verzoek niet, dan ontvangt u een herinnering. Daarna wordt het lidmaatschap automatisch beëindigd.

Uw lidmaatschap wordt beëindigd per einde van het lopende lidmaatschapsjaar, tenzij u verzoekt tot onmiddellijke beëindiging over te gaan.